torsdag 10 januari 2013

Slutet är nära........


Måste tyvärr påminna alla er stackare som av en eller annan anledning klickat in här (oavsett om det var meningen eller ett fruktansvärt olyckligt misstag....) att jag som tidigare sagt är skorpion. Att fullfölja saker är inte en skorpions starka sida, förra helgen var jag som sagt var på scraphelg! (Yeeeah!) och det var min allra första, MEN EJ SISTA!, dock lärde jag mig en viktig sak. Man gör inte som man själv vill, utan man gör "utmaningar" Med betoning på plural form!
Alltså, det var 3 olika LO´s ett fiffigt vikt kort samt att den spännande välkomstpåsen med smått och gottsaker skulle altras och dekoreras....   OBS att vi enbart var 2 dagar........
Detta innebar att inte en enda LO till Semesteralbumet gjordes. Däremot gjorde jag 3 LO´s i utmaningarna samt påsen.  (needless to say så hann jag INTE med kortutmaningen....)
Men vilken helg!   Det var som att skicka mig på sommarkollo!!!
Ett lekläger för vuxna kvinnor som behöver en ursäkt för att klippa, klistra och rita som när vi var små   :-)
Min influensa som hade börjat försvinna kom tillbaka med förnyad styrka och nu hade den med sig en oinbjuden gäst: Herr Lunginflammation......   Kan ju ha att göra med att huset vi var i under scraphelgen är ett 100-årig gammal herrgård med 2-delade trädörrar som hade sprickor stora nog för en mindre mammut att ta sig igenom....   Notera att den helgen var det -12C.......
Orkar bara sitta uppe korta stunder som jag endast ägnar åt livsviktiga saker såsom: toalettbesök, medicinskåpet och internet för att kolla scrapsidornas säljbloggar.....
Nu har jag dessutom bombarderats med mediciner för att få bukt med allt elände då mina 4 olika hjärtfel inte kommer så bra överens med den nyinflyttade gästen. Vilopuls 140......
Så nu går man på cortison, nasonex, antihistaminer, värktabletter, bredspektrum antibiotika samt ett massivt missbruk av de skördade, torkade bladen från Camellia sinensis......   
Jag orkar inte ens titta på scrapgrejerna, dom får stå där i ett hörn och skämmas, det är deras fel att jag insjuknade igen!
Under tiden ligger jag i sängen och tittar på våra nya söta, små ulliga valpar som stryker omkring här. Familjen påstår bestämt att vi inte har några, men jag har sett dom.  (konstigt nog anlände dom när jag blev sängliggande och inte orkade dammsuga längre......)
Nu ska jag lära dom apportera, för det börjar vara dags för "knarket" nu.....  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar